De Zwaan is een kleine organisatie die dagbesteding en activering ondersteunt en vorm geeft. Wij doen ons best om te zorgen dat u het bij De Zwaan naar uw zin heeft. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent of zaken liever anders wilt. U kunt hiermee terecht bij onze vertrouwenspersoon.

Wat is uw situatie?

U bent deelnemer bij De Zwaan. U bent ergens niet tevreden over binnen De Zwaan, of u voelt zich niet veilig bij De Zwaan.

Wat heeft u nodig?

Misschien vindt u het moeilijk om dit te bespreken met de betrokkene(n). Of misschien bent u bang dat er niet serieus op gereageerd zal worden.
U wilt daarom advies over, of hulp bij, het oplossen van de kwestie. Dit kan bijvoorbeeld gaan over hoe u benaderd wordt door een medewerker of andere deelnemer. Of bijvoorbeeld over het programma of de openingstijden.

Wat kan de vertrouwenspersoon van De Zwaan voor u doen?

Onze vertrouwenspersoon kan u helpen bij:

  • het helder formuleren van vragen als: 'Waar loop ik precies tegenaan?’ en ‘Hoe wil ik dat oplossen?'
  • advies over het oplossen van kwesties binnen De Zwaan;
  • informatie over uw rechten en klachtmogelijkheden;
  • hulp bij het maken van een (klacht)brief;
  • ondersteuning tijdens een (klacht)gesprek;
  • hulp en ondersteuning tijdens een officiële klachtenprocedure.

Uiteraard wordt uw vraag vertrouwelijk behandeld door de vertrouwenspersoon.

Zijn er kosten verbonden aan de vertrouwenspersoon?

De hulp van onze vertrouwenspersoon is gratis.

Hoe kan ik terecht bij de vertrouwenspersoon?

Bel of mail voor een afspraak. Dit kan via:
Mail:                Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Telefoon:         Tel 0182 - 605698, en vraag naar Nanja Bongers.